جهان ازنظرمن

رهگذر

شعروغزل

جهان از نظر من

زیبایی ناب است جهان از نظر من

آیات کتاب است جهان از نظر من

ای دل بشنو از لب بلبل تو نواها

آوای ربابست جهان از نظرمن

گر در پی امروز حسابی وکتابی است

تمرین حساب است جهان از نظر من

حقا که نپاید همه دارایی دنیا

رویای حباب است جهان از نظر من

این دل شده حیران وچو بیگانه در این جا

یک کهنه کتابست جهان از نظر من

غفلت کده ای است جهان بی در وپیکر

لالایی خواب است جهان از نظر من

مرداب روان است ویکی چشمه ی اندوه

دیرینه سراب است جهان از نظر من

گر پاکی آب است نهان در کف دریا

کف بر سر آب است جهان در نظر من

 



نظرات شما عزیزان:

ghasem
ساعت23:14---3 تير 1391
آسانترین کار دنیا اینست که تو خودت باشی وسخت ترین کار دنیا اینست که تو آنی باشی که دیگران از تو انتظار دارند وب باحالی داری قشنگ بود بیا به ما هم سر بزن منتظرم ها

رضا رضایی
ساعت11:10---16 دی 1390
سلام بر استاده گرامی سرکار خانم محمودی
بسیار زیبا سرودید و خیلی لذت بردم
و باید اقرار کنم در شعری که چهار کلمه" است در نظر من " ردیف بشه و قوافی در اوایل جمله اورده و بیشترین حرف شاعر در مصراع اول هر بیت گفته شود ، یک زیبایی تؤام باتلخی تکرار جملات مشابه زیاد را ایجاد می کنه که ناشی از کلمات زیاد ردیف است . اما وقتی که پیام شعر پیامی زیبا و پند و اندرزی عرفانی باشد تمامی این اشکالات یا حتی اشکال وزن در دو مصرع اول نیز از خاطر خواننده می رود و سراپا محو آن پیام می شود که شما با استادی هرچه تمام این مهم رو انجام دادید و سروده ی بسیار زیایی ارائه فرمودید. درود بر شما


جعفر سرخی
ساعت11:08---16 دی 1390
شاعر جعفر سرخی

درود بر سرکار خانم محمودی :
بسیار عالی سروده اید . واقعا زیباست هم از نظر فنی و هم از نظر محتوی . فقط مصرع آخر ردیف با بیت نمی خواند و دلیل آن هم ( اگر ) است که در اول بیت است . اگر جمله را شرطی می کند و لازمه ی آن داشتن دو فعل شرط و جواب شرط است . فعل شرطی را دارید که اگر آب در ته دریا پاک است . اما جواب شرطی را ندارید . اگر آب کف دریا پاک است روی دریا ناپاک است . در چنین حامتی ردیف بیگانه می مانند نظرم این است که بیت را
طوری باید نوشت که ردیف در بیت معنی پیدا کند . ممنونم


ژیلا آذری
ساعت11:02---16 دی 1390

سلام
نظر شما در مورد جهان کاملا درسته
نگاه و وسعت اندیشه تون برام قابل احترامه
لذت بردم از خوندن سروده ی زیباتون
براتون دنیا دنیا شادی آرزو دارم
با مهر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در پنج شنبه 24 آذر 1390برچسب:,ساعت16:52توسط مینامحمودی | |